Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ

Μιχάλης Σφακιανάκης - Β3

Ερωτόκριτος
Μια μέρα επήγαινα στο σπίτι σου κια πέρα
κι αντίκρυσα τον κύρη σου και μου ‘παιξε μια πέτρα.
Κι ‘φύγα με στεναγμό από την στενοχώρια
πως δε θα ΄σαι δω μα θα ΄σαι ‘πό ‘μένα χώρια.

Γι’ αυτό σου γράφω αυτό εδώ, γιατί σε αγαπώ
Και πως να ξέρεις μοναχά για σένα τραγουδώ.
Εγώ μονάχα μια καρδιά κι ‘ναι παράπονό μου
γιατί χτυπά γι’ άλλο κορμί κι όχι για το δικό μου.

Κάθε φωλιά έχει καπνό κάθε αγάπη πόνο
κάθε φεγγάρι ουρανό κι εγώ εσένα μόνο
Κάθε φορά οπού θωρώ τα δυο σου τα ματάκια
Μου τηνε κάνεις την καρδιά απ’ όλόκληρη κομμάτια.

Εμμανουήλ Ρουμπελάκης, Β3






Δέσποινα Κοφινάκη - Β1


Ο Ερωτόκριτος αλλιώς

Για έναν έρωτα παλιό θέλω να σας μιλήσω
που θα μου μάθει πώς εγώ μπορώ να αγαπήσω.
Η ιστορία ξεκινά στην όμορφη Αθήνα
που δύσκολος ο έρωτας ήταν τα χρόνια εκείνα.
Η Αρετούσα καλλονή του Ηρακλή η κόρη
κι ο Ερωτόκριτος φτωχός μα όμορφο αγόρι.
Κι όσο την κοίταζε αυτός τόσο ερωτευόταν
μα ήξερε πως, μάταια, η αγάπη θα χανόταν.
Το παλικάρι το τρανό καθόταν τραγουδούσε
κι Αρετούσα π’ άκουγε στα σύννεφα πετούσε.
Σκεφτόταν ποιος είναι αυτός που το μυαλό της κλέβει
και την φωνή του σαν ακούει ‘ρωτεύεται, χαζεύει.
Όμως ο Ερωτόκριτος έφυγε να ξεχάσει
τον έρωτα τον δυνατό και όσα είχε περάσει.
Και έτσι πέρασε ο καιρός όμως η Αρετούσα
έμαθε ποιος είναι αυτός για ’κεινον που ’ταν μούσα.
Τα ‘μαθε αυτά ο βασιλιάς και μέσα στο θυμό του
διώχνει τον Ερωτόκριτο απ’ το βασίλειό του.
Τα δυο όμορφα παιδιά όρκους αγάπης δίνουν
κι ορκίζονται στον έρωτα πάντα πιστοί να μείνουν.
Φεύγει ο Ερωτόκριτος και πάει στην εξορία
και να γυρίσει προσπαθεί με κάθε ευκαιρία.
Η ευκαιρία έρχεται σαν πόλεμος ξεσπάει
κι ο Ερωτόκριτος εκεί όλους τους νικάει.
Ο βασιλιάς μην ξέροντας ποιο ειν’ το παλικάρι
την Αρετούσα του ‘ταξε γυναίκα να την πάρει.
Το ‘μαθε αυτό η κοπελιά, πετάει απ’ την χαρά της
τον άντρα που θα παντρευτεί, τον έχει στην καρδιά της.
Τα δυο παιδιά παντρεύονται μετά από τόσα πάθη
και μένουν πάντοτε μαζί με έρωτα κι αγάπη.

Μαρία – Χριστίνα Γαρεφαλάκη, Β1
Ατζελίνα Καρατζά - Β1
Ο αποχωρισμός


Μου ‘παν δεν ταιριάζουμε
Μου ‘παν δε σε χρειάζομαι
Μα εγώ χωρίς εσένα πώς να ζήσω,
αφού δεν μπορώ να σε αντικαταστήσω;
Μακριά σου αργοπεθαίνω,
ενώ στην αγκαλιά σου ανασαίνω.
Μα εγώ δε θα υπακούσω
και την καρδιά μου θ’ ακούσω.
Μα εμείς δε θα χωριστούμε
για την αγάπη μας θα θυσιαστούμε.
Κι όσα εμπόδια προκύψουν
οι καρδιές μας δε θα υποκύψουν.
Γιατί είμαστε αγαπημένοι
και ο ένας για τον άλλον φτιαγμένοι.
Ποιος θα μας χωρίσει,
αφού ούτε ο ίδιος ο θάνατος δεν μπορεί
μακριά να μας κρατήσει;

Αρετούσα μου, αγαπημένη,
είμαστε ερωτευμένοι.
Είμαστε ο ένας για τον άλλον πλασμένοι.
Μη μου είσαι λυπημένη,
ο έρωτάς μας θα τα καταφέρει.
Με αυτό το δαχτυλίδι
η αγάπη μας παντοτινή θα μείνει.
Φοβάμαι μόνο μην αλλάξεις
και τα λόγια μου ξεχάσεις.
Την αγκαλιά σου να χαρίσεις
κι άλλον άντρα ν’ αγαπήσεις.
Γιατί θα καταρρεύσω
Και άλλη στενοχώρια δε θα αντέξω
Είσαι η μόνη που αγαπώ
κι ήρθε η ώρα να σε αποχωριστώ.

Ιωάννα Λιουδάκη, Μιχαέλα Μαρκάκη, Γεωργία Μπούζι, Β2
Ντάνιελ Τόπι, Ιάσωνας Τομαδάκης - Β3


1 σχόλιο: